Keblinger

Keblinger

Biri bir şey demiş:

Artık eş zamanlı olarak buradayım:

http://jesusyavuz.tumblr.com


(jesusyavuz)

Film Önerisi # Incendies

| 17.2.12

Saat 5.34, herkese günaydın demem lazım sanırım. "Hayrola nedir bu acelen bi kahvaltı yapaydın da öyle bloga gireydin" diyenler için hemen konuya gireyim. Henüz bir film izledim ve acayip yazasım geldi şuraya. Başkaları da izlemeli dedim. Ben de sağolsun bir arkadaşımın,  Ferhad kardeşimin tavsiyesiyle izledim. Filmin adı "Incendies." "İçimdeki Yangın" diye türkçeye çevrilmiş ve geçen sene de İstanbul Film Festivali'nde gösterilmiş Oscar adayı bir film. Bileniniz vardır elbet ama bilmeyen için ve "iyi film" arayanlar için kaçırılmaması gereken bir yapıt.



-Incendies-
2010, Kanada




Yönetmen: Denis Villeneuve 
Oyuncular: Lubna Azabal,  Mohamed Majd,  Allen Altman,  Mélissa Désormeaux-poulin,  Rémy Girard,  Maxim Gaudette,  Bader Alami,  Anthony Ecclissi,  Abdelghafour Elaaziz,  Nabil Sawalha,  Karim Babin,  Yousef Shweihat,  Baya Belal 
Senaryo: Wajdi Mouawad,  Valérie Beaugrand-champagne,  Denis Villeneuve

Film 130 dk, dram. Dram dedim ama şunu söylemem gerekir ki duygu sömürüsü beklemeyin. Bu kadar dram barındırıp da duygu sömürüsünün bu kadar güzel arındırıldığı film nadir izlemişimdir. Yani yönetmen sahneyi veriyor, gerçekçi ve çarpıcı bir biçimde; sonrasını size bırakıyor. Bu ve bununla beraber bir çok yönden, görüntü, ses, müzik, kurgu falan derken gerçekten çok başarılı bir kamera arkası ekibi var.



Filmin konusu ise sahneleri kadar çarpıcı. Anlatılanlar, değinilenler bir yana bir annenin akıl almaz hayat mücadelesi ve savaşın getirdikleri... Film annelerinin vasiyetini yerine getirmek için Lübnan'a ağabey ve babalarını bulmak üzere yola çıkan ikiz kardeşlerle başlıyor ve daha sonra geçmiş ve yaşanılan zaman arasında eşsiz bir köprü kurarak şok edici bir finale bağlanıyor. İyi film arayanlar hayak kırıklığına uğramayacaklardır.






0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yapmak için üye olmak gerekmiyor. Vallahi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 AcademyLion